§ 1.
Klubbens navn er Sydthy Golfklub, og dens hjemsted er i Sydthy Kommune. Det er klubbens formål at skabe gode muligheder for at medlemmerne kan dyrke golf og med udgangspunkt i fællesskabet og det sociale liv i klubben at udbrede kendskabet til golfsporten. Klubben skal etablere og drive en golfbane og organisere de dertil hørende idrætslige aktiviteter, således at klubbens medlemmer kan udøve golfspillet under de bedst mulige forhold.
§ 2.
Klubben skal være medlem af Dansk Golf Union.
§ 3.
Såvel aktive som passive medlemmer optages. Kun aktive medlemmer har ret til at spille på banen. Kun personer kan optages som medlem.
Indmeldelse sker skriftligt til bestyrelsen, som periodevis kan begrænse tilgangen af aktive medlemmer af kapacitetshensyn. I så fald føres en tidsprioriteret venteliste.
Som udgangspunkt er Sydthy Golfklub åben for alle, men af kapacitetshensyn føres to venteliste efter objektive kriterier, idet ansøgere, hvis ægtefælle/samlever, forældre eller barn i forvejen er aktivt medlem, samt borgere i Sydthy Kommune, føres på særskilt prioriteret venteliste.
§ 4.
Kontingentet fastsættes af generalforsamlingen efter bestyrelsens indstilling, og omfatter følgende medlemskategorier:
1. Aktive juniorer (Til og med det kalenderår, man fylder 18 år)
2. Aktive Ynglinge (Til og med det kalenderår, man fylder 25 år)
3. Aktive voksne (Til og med det kalenderår, man fylder 65 år)
4. Aktive pensionister (Over 65 år)
5. Aktive ægtefæller
6. Aktive hverdagsmedlemmer
7. Langdistancemedlemmer
8. Prøvemedlemmer
9. Passive
Overgang fra aktiv til passiv medlemskategori kan ske under iagttagelse af gældende udmeldelsesfrister. Medlemmet kan ved evt. senere ønske herom vende tilbage til aktiv status, I givet fald respekteres evt. venteliste.
Kontingenter opkræves ved bestyrelsens foranstaltning.
De af medlemmerne betalte indskud kan ikke forlanges tilbagebetalt ved ophør af medlemskab.
§ 5.
Kontingentrestance udover 3 måneder medfører eksklusion, med mindre bestyrelsen finder ri-meligt grundlag til at dispensere herfra. Genoptagelse af medlemskab kan først ske, når hele restancen er betalt af den ekskluderede.
Medlemskab er bindene for et år, og udmeldelse kan kun ske skriftligt med 3 måneders varsel til den 1. januar.
§ 6.
Klubbens øverste myndighed er generalforsamlingen.
Ordinær generalforsamling afholdes i Sydthy Kommune hvert år inden udgangen af marts måned. Indkaldelse skal ske ved annoncering med mindst 14 dages varsel med angivelse af dagsordenen i de stedlige lokalaviser efter bestyrelsens valg.
Generalforsamlingen ledes af en af forsamlingen uden for bestyrelsen valgt dirigent.
Stemmeberettigede er kun aktive medlemmer, som ifølge dansk lov er personligt myndige, med hver én stemme. Der kan ikke stemmes ved fuldmagt.
Beslutninger træffes ved simpelt stemmeflertal. Vedtagelse af vedtægtsændringer kræver dog, at mindst 2/3 af de fremmødte stemmeberettigede medlemmer stemmer derfor.
På ethvert stemmeberettiget medlems forlangende skal der afholdes skriftlig afstemning.
Ved valg af bestyrelsesmedlemmer og revisor skal der i tilfælde af kampvalg anvendes skriftlig afstemning efter følgende afstemningsmetode: Der stemmes om samtlige ledige poster på en gang. Hvert stemmeberettiget medlem kan stemme på højst det antal kandidater, der skal vælges og kun med én stemme på hver kandidat. Ved stemmelighed skal omvalg straks afholdes efter samme regler mellem kandidaterne med lige stemmetal, såfremt der stadigt er ubesatte poster.
Ekstraordinær generalforsamling afholdes, når bestyrelsen bestemmer det, eller når mindst ¼ af de stemmeberettigede medlemmer fremsætter skriftlig begæring herom til bestyrelsen med angivelse af de forslag, der ønskes behandlet.
Den ekstraordinære generalforsamling skal afholdes inden 4 uger efter begæringens modtagelse, og indkaldelse skal ske med mindst 8 dages varsel på samme måde som indkaldelse til or-dinær generalforsamling.
Over forhandlingerne på generalforsamlingen føres en protokol, som underskrives af dirigenten.
§ 7.
Dagsordenen for den ordinære generalforsamling er følgende:
1) Valg af dirigent.
2) Beretning om klubbens virksomhed i det forløbne år.
3) Fremlæggelse af det reviderede regnskab til godkendelse.
4) Forelæggelse af budget og fastlæggelse af medlemskontingenter og indskud.
5) Forslag fra bestyrelsen.
6) Forslag fra medlemmerne.
7) Valg af bestyrelsesmedlemmer og 2 suppleanter
8) Valg af revisor
9) Eventuelt.
Forslag fra medlemmerne skal, for at kunne behandles på en ordinær generalforsamling, være indgivet skriftligt til bestyrelsen senest den 1. marts. Forslag fra medlemmerne og fra bestyrelsen skal omtales i indkaldelsen til generalforsamlingen.